LOGO

Vijesti

Udruga za zaštitu potrošača poručila bankama: Ukinite opomene za kredite!


'Tražimo uvođenje moratorija na kredite bez plaćanja naknada i to za stambene kredite najmanje 12, a za ostale kredite najmanje 6 mjeseci'

OSIJEK - Nakon što su prije dva tjedna Ustavnom sudu predali prijedlog za ocjenu ustavnosti pojedinih odredbi Zakona o kreditnim institucijama iz Udruge za zaštitu potrošača „Potrošački forum“ Osijek u utorak su povodom Svjetskog dana prava potrošača poslali i otvoreno pismo bankama, HUB-u, HNB-u, Vladi, predsjedniku Republike te građanima i udrugama.

Podsjetimo, riječ je o udruzi koja je pokrenula kampanju „Krediti - potrošači u raljama banaka“ , s posebnim naglaskom na enormne i prilično neutemeljene iznose koje banke naplaćuju klijentima za slanje opomena, a koje se u nekim bankama kreću i do iznosa od 200 kuna po osobi.

- Odlučili smo ići do kraja i nećemo se zaustaviti dok ne postignemo svoj cilj, a to je u slučaju opomena da se one ili prestanu naplaćivati ili da se svedu na stvarni trošak, a to ne može biti više od 10 kuna - kaže predsjednica udruge Mira Brumerček-Lukačević.

poslanog bankama i HUB-u, dok se drugi odnosi na visinu kamatnih stopa po kreditima.

- Sada neke banke najavljuju sniženje kamatnih stopa, ali jedino normalno i najmanje što mogu učiniti jest da kamatne stope vrate na ugovorene, osobito za kredite u švicarskim francima. Naime, neke banke su enormno povisile kamatne stope tako da niti najavljeno smanjenje neće imati efekta, jer će one i dalje biti više od ugovorenih. Od HNB-a pak tražimo da postupi kao regulator, jer nam se čini da previše stoje po strani, a mi ne znamo tko bi drugi to trebao i mogao regulirati - istaknula je Brumerček-Lukačević, koja je pozvala i Vladu na „donošenje strategije i mjera za zaštitu korisnika kredita u uvjetima krize i to kod ljudi koji su ostali bez posla, kojima kasni plaća ili kojima poslodavac ne daje plaće.“

- Tražimo uvođenje moratorija na kredite bez plaćanja naknada i to za stambene kredite najmanje 12, a za ostale kredite najmanje 6 mjeseci. To je zapravo trebalo biti doneseno prije dvije godine kada su donesene i u zemljama iz kojih potječu banke koje su danas u RH. No, za nas očito ne vrijede ista pravila. Od predsjednika Republike pak tražimo načelnu podršku u duhu njegove predizborne kampanje i dosadašnjeg obnašanja vlasti da u pravednoj državi teret krize treba biti pravedno raspoređen. Želimo podsjeiti da su hrvatski građani sve ove banke sanirali sredinom 90-tih godina, a sada su njihove žrtve - zaključila je Brumerček-Lukačević.

Jutarnji List; 15.03.2011

"Potrošači, upoznajte svoja prava!" - Edukativno i zabavno događanje održano na Ekonomskom fakultetu

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 3"Udruga "Potrošački forum", u sklopu aktualne kampanje Europske komisije"Potrošači, upoznajte svoja prava!"i u suradnji sEkonomskim fakultetomi doc.dr.sc.Ljerkom Sedlan-König, organizirala je 15. travnja 2015. na Ekonomskom fakultetu u Osijekuedukativno i zabavnodogađanje usmjereno na ciljnu skupinu studenata svih osječkih fakulteta.


Jednosatno predavanje na temu "Prava potrošača u RH" održala jeDunja Mak, mag.iur., pravna savjetnica u Savjetovalištu za potrošače u Osijeku koje djeluje pri Udruzi "Potrošački forum". Nakon predavanja studenti su sudjelovali u kvizu znanja stečenog tijekom predavanja, a za one najuspješnije predviđene su i vrijedne nagrade u vidu tečaja stranog jezika, vikend putovanja za dvoje naNoć muzejau Budimpešti, poklon bona u vrijednosti od500,00 kunau trgovačkom centru teUSB stickovakao utješnih nagrada.

 

U nestrpljivom iščekivanjurezultata kviza, za studente je upriličena prigodna zakuska uAuli glagoljice Ekonomskog fakultetate ih je zabavljao omiljeni osječkirocker Jimi.Nakon uvodnog pozdrava osječkog dogradonačelnika gospodinaVladimira Hama, završni inspirativan govor održao je prof. dr.sc.Vladimir Cini,dekan Ekonomskog fakulteta, koji je u ime Udruge najuspješnijim studentima uručio nagrade.

 

Bila je to još jedna u nizu aktivnosti Udruge "Potrošački forum" usmjerena naosvještavanje građanao njihovim potrošačkim pravima, s ciljem stvaranja suvremenog i pravednog potrošačkog ozračja u kojemu će se hrvatski potrošač, rame uz rame, približiti standardima potrošačke zaštite svojega europskog susjeda.

 

Bila je to još jedna u nizu aktivnosti Udruge "Potrošački forum" usmjerena naosvještavanje građanao njihovim potrošačkim pravima, s ciljem stvaranja suvremenog i pravednog potrošačkog ozračja u kojemu će se hrvatski potrošač, rame uz rame, približiti standardima potrošačke zaštite svojega europskog susjeda.

 

 

 

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 1

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 4

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 5

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 6

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 10

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 11

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 13

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 14

 

2015 04 17 potrosaci upoznajte prava kreso 490 15

 

Tekst i foto: Krešimir Strahonja

 

Info:http://www.osijek031.com/osijek.php?topic_id=56426#ixzz3Y2cNfDfI

 

U Avenue Mallu potrošači dobili korisne savjete o svojim pravima

mirabgls2

U organizaciji Savjetovališta za prava potrošača Osijek (Potrošački forum – udruga za zaštitu i promicanje potrošačkih prava), a u sklopu nacionalne kampanje za promicanje prava potrošača pod nazivom “Potrošači, upoznajte svoja prava”, koju u RH provodi Europska komisija, u trgovačkom centru Avenue Mall u subotu je organizirano događanje namijenjeno građanima.

Avenue Mallu održano javno savjetovanje o pravima potrošača

dinkob2

 Savjetovališta za potrošače Osijek u subotu je u trgovačkom centru Avenue Mall organiziralo javno savjetovanje o pravima potrošača.

"Potrošački forum" Udruga za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana događaj je organizirala u sklopu kampanje o pravima potrošača a svi zainteresirani dobili su korisne savjete i informacije koje se tiču njihovih potrošačkih prava.

Okrugli stol o pravima potrošača

mira

 

Hrvatske tvrtke spremno prihvatile EU regulativu o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu

Zagreb, 3. prosinca 2014. – Pet vodećih hrvatskihtvrtki koje se bave online trgovinomspremno su prihvatilenovu regulativu o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu. Institucije moraju povećati napore i provjeravati poštuju li novu regulativu i ostale tvrtke koje se bave online trgovinom u Hrvatskoj - zaključci su okruglog stola na temu prava potrošača prilikom kupnje na internetu koji je organiziran u sklopu informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!"


Sven Roehr iz Europske komisije (Opća uprava za pravosuđe i potrošače) je tim povodom izjavio: "Hrvatska je obavila svoj posao po pitanju donošenja nacionalnih zakona koji daju potrošačima velika prava, a tvrtkama jasna zaduženja. Sada je vrijeme za provođenje pravila u praksi i za provjeru pridržavaju li se online trgovci nove regulative, jer će to dovesti do povećanja povjerenja u online trgovinu".

info3Predstavnici online trgovaca Mondo Internet Supershop, Crno Jaje, Kolektiva, te Emmezete i Eko Severa predstavili su svoje najbolje poslovne prakse po pitanju poštivanja novih potrošačkih prava u svom online poslovanju. Istaknuli su važnost stvaranja  inicijative u suradnji s institucijama i potrošačkim udrugama kako bi se identificirale web stranice koje su sigurne i kojima potrošači mogu vjerovati da će poštivati njihova prava.

Okrugli stol potaknuo je konstruktivnu debatu o primjeni potrošačkih prava prilikom kupnje na internetu između svih ključnih dionika - institucija, potrošačkih udruga te pet hrvatskih tvrtki koje se bave online trgovinom, a koje su se među više od deset pozvanih odazvali za sudjelovanje.

Predstavnik Ministarstva gospodarstva Jan Sulik, kao i Ivo Majerski iz HAKOM-a su se usuglasili da prvi sljedeći korak u poticanju razvoja tržišta online trgovine u Hrvatskoj mora biti izgradnja povjerenja između potrošača, tvrtki i institucija. Statistike pokazuju da velik broj potrošača istražuje proizvode i usluge na internetu, no manji postotak ih se odlučuje na kupnju, a posebno se to odnosi na odluku o prvoj kupovini putem interneta, koju treba ohrabrivati.

Vlado Biljarski iz splitskog savjetovališta Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske je naglasio kako ne zaprimaju velik broj pritužbi potrošača o kršenju njihovih prava prilikom kupnje na internetu, no da je negativna percepcija potrošača o online kupnji uzrokovana negativnim medijskim napisima o nekim internetskim trgovinama koje su kršile potrošačka prava. Rekao je da potrošači trebaju dobiti jasnije informacije prije same kupnje, a ako dođe do problema, trebaju uputiti pisani prigovor trgovcu, a ne pokušati riješiti svoj problem putem telefona.

Sve relevantne informacije o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu kao i o ostalim potrošačkim temama mogu se pronaći na službenoj web stranici informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!" www.prava-potrosaca.hr, kao i na Facebook stranici kampanje.

Za više informacija kontaktirajte:

Anu Tkalec Barić, Dialog komunikacije, tel. 01/4557 221, email  Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript

 

 

Isplati se znati više o pravima potrošača

glasslav1

 

U organizaciji udruge “Potrošački forum”, u HGK - Županijskoj komori Osijek održava se edukacijski seminar iz područja financijskih usluga i telekomunikacija pod nazivom “Isplati se znati!”. Prvi dan seminara predavanje o temi “Problemi potrošača u utvrđivanju i otplati dospjelih potraživanja” održala je Marija Duljković, dok je o ulozi HAKOM-a u zaštiti potrošača - korisnika telekomunikacijskih usluga govorila Dubravka Buntić iz HAKOM-a.

Seminar je okupio predstavnike potrošačkih udruga iz cijele Hrvatske te predstavnike Tržišne inspekcije i Ministarstva gospodarstva. Skup je otvorio zamjenik gradonačelnika Vladimir Ham. “Gradska uprava ima poseban senzibilitet za potrošačka prava građana. To smo već pokazali u slučaju velikih računa za plin Osječana. Grad ima dvojaku ulogu u potrošačkom sustavu, s jedne strane naplaćuje i pruža usluge kroz svoja poduzeća, a s druge je i sam potrošač-korisnik brojnih usluga. Uvijek nastojimo uskladiti te dvije uloge na način da su nam građani potrošači na prvom mjestu. Odlično surađujemo s osječkim “Potrošačem” i poručujem mu da se i dalje trebamo držati zajedno”, rekao je Ham.

Sudionike seminara 1. veljače očekuje predavanje o temi “Kredit: kako međuodnos ugovornih parametara utječe na visinu anuiteta”, koje će održati Branka Lukačević-Gregić, stručnjakinja za financijske usluge iz udruge “Franak”. (I.Sl., Glas Slavonije)

Stranica 1 od 4

  • «
  •  Početak 
  •  « 
  •  1 
  •  2 
  •  3 
  •  4 
  •  » 
  •  Kraj 
  • »