LOGO

Vijesti

Udruga za zaštitu potrošača poručila bankama: Ukinite opomene za kredite!


'Tražimo uvođenje moratorija na kredite bez plaćanja naknada i to za stambene kredite najmanje 12, a za ostale kredite najmanje 6 mjeseci'

OSIJEK - Nakon što su prije dva tjedna Ustavnom sudu predali prijedlog za ocjenu ustavnosti pojedinih odredbi Zakona o kreditnim institucijama iz Udruge za zaštitu potrošača „Potrošački forum“ Osijek u utorak su povodom Svjetskog dana prava potrošača poslali i otvoreno pismo bankama, HUB-u, HNB-u, Vladi, predsjedniku Republike te građanima i udrugama.

Podsjetimo, riječ je o udruzi koja je pokrenula kampanju „Krediti - potrošači u raljama banaka“ , s posebnim naglaskom na enormne i prilično neutemeljene iznose koje banke naplaćuju klijentima za slanje opomena, a koje se u nekim bankama kreću i do iznosa od 200 kuna po osobi.

- Odlučili smo ići do kraja i nećemo se zaustaviti dok ne postignemo svoj cilj, a to je u slučaju opomena da se one ili prestanu naplaćivati ili da se svedu na stvarni trošak, a to ne može biti više od 10 kuna - kaže predsjednica udruge Mira Brumerček-Lukačević.

poslanog bankama i HUB-u, dok se drugi odnosi na visinu kamatnih stopa po kreditima.

- Sada neke banke najavljuju sniženje kamatnih stopa, ali jedino normalno i najmanje što mogu učiniti jest da kamatne stope vrate na ugovorene, osobito za kredite u švicarskim francima. Naime, neke banke su enormno povisile kamatne stope tako da niti najavljeno smanjenje neće imati efekta, jer će one i dalje biti više od ugovorenih. Od HNB-a pak tražimo da postupi kao regulator, jer nam se čini da previše stoje po strani, a mi ne znamo tko bi drugi to trebao i mogao regulirati - istaknula je Brumerček-Lukačević, koja je pozvala i Vladu na „donošenje strategije i mjera za zaštitu korisnika kredita u uvjetima krize i to kod ljudi koji su ostali bez posla, kojima kasni plaća ili kojima poslodavac ne daje plaće.“

- Tražimo uvođenje moratorija na kredite bez plaćanja naknada i to za stambene kredite najmanje 12, a za ostale kredite najmanje 6 mjeseci. To je zapravo trebalo biti doneseno prije dvije godine kada su donesene i u zemljama iz kojih potječu banke koje su danas u RH. No, za nas očito ne vrijede ista pravila. Od predsjednika Republike pak tražimo načelnu podršku u duhu njegove predizborne kampanje i dosadašnjeg obnašanja vlasti da u pravednoj državi teret krize treba biti pravedno raspoređen. Želimo podsjeiti da su hrvatski građani sve ove banke sanirali sredinom 90-tih godina, a sada su njihove žrtve - zaključila je Brumerček-Lukačević.

Jutarnji List; 15.03.2011

Trgovac ne mora zamijeniti torbu bez greške, ali 'krive' boje

dunja
Ako vam u trgovini ipak izađu u susret i pristanu na zamjenu za torbu koja se više sviđa supruzi, to su dobri poslovni odnosi. Pročitajte savjet potrošačke savjetnice, Dunje Mak.

Poštom pošaljite pisani raskid spornog ugovora

logovec
Ugovor sklopljen izvan prostorija trgovca možete raskinuti u roku od 14 dana a da ne navedete razloge raskida. U nastavku pročitajte članak iz Večernjeg lista.

Projekt ISPLATI SE ZNATI

rv

Projekt se provodi u partnerstvu s Udrugom umirovljenika grada Osijeka i Društvom za zaštitu potrošača Istre uz financijsku potporu Ministarstva gospodarstva.

 

Power Point prezentacije sa seminara:
Problemi potrošača u utvrđivanju i otplati dospjelih potraživanja
Uloga HAKOM-a u riješavanja prigovora potrošača - korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga ”
Isplati se znati!

 

Power Point prezentacije sa radionica:
Kako izbjeći ili smanjiti troškove prisilne naplate duga?
Sklapanje ugovora s pružateljima telekomunikacijskih usluga

 

savjetovalište

b7

 

Zahtjev za snižavanje odvjetničkih tarifa i javnobilježničkih pristojbi za ovrhe na novčana primanja građana


S obzirom na velik broj pritužbi građana vezano za nesrazmjerno visoke troškove ovršnog postupka uputili smo Ministarstvu pravosuđa zahtjev da se regulira smanjivanje troškova ovršnog postupka i da se preispita utemeljenost pojedinih stavki koje se pojavljuju u ovšnim rješenjima.

 

 

logo2 „POTROŠAČKI FORUM“

Udruga za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana

Hrv. Republike 19b, 31000 Osijek

Tel/Faks 031/200-246; 031/200-757 

E-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript

                               www.potrosac-os.hr

 

REPUBLIKA HRVATSKA

Ministarstvo pravosuđa

N/r ministra g. Orsat Miljenić, mr. sc.

Ulica grada Vukovara 49

10000 Zagreb

Osijek, 05. veljače 2013.

Predmet: zahtjev za snižavanje odvjetničkih tarifa i javnobilježničkih pristojbi za ovrhe na novčana primanja građana

Poštovani gospodine Miljenić,

poznata Vam je činjenica da je u posljednje dvije godine od primijene Zakona o provedbi ovrhe na novčana primanja, pokrenuto po računima i primanjima građana više od 160.000 ovrha u vrijednosti od oko 17 mlrd. kuna.

 

U ova teška recesijska vremena gdje se mjesečno gubi više od 10.000 radnih mjesta, mnogi građani nisu u mogućnosti plaćati svoje obveze po režijskim troškovima i kreditnim zaduženjima. Stoga, građani pored glavnice duga prema ovrhovoditelju, duguju obračunatu zateznu kamatu, ali i troškove postupka koji su neprimjereno veliki u odnosu na pravni postupak koji obavljaju odvjetnici ili javni bilježnici u ovim konkretnim slučajevima na osnovi računa ili izvoda iz poslovnih knjiga, kojima Ministarstvo pravosuđa daje suglasnost na visinu Tarife, odnosno visinu javnobilježničke pristojbe.

 

Stoga Vas molimo da se, u suradnji s Odvjetničkom komorom, iznađe mogućnost da se građanima ovršenicima s temelja nepodmirenih računa po komunalnih uslugama (režijski troškovi) i kreditnim zaduženjima smanji tarifa u Glavi II Parnični postupak i Glavi III Ovršni postupci na način da se pokaže građanska osjetljivost na egzistencijalnu situaciju u kojoj se našla velika skupina naših građana, najčešće ne svojom krivnjom, već radi uskraćivanja Ustavnog prava na rad. Isto tako tražit ćemo i od ovrhovoditelja da se smanji iznos obračunate zakonske zatezne kamate, te omogući obročna otplata duga.

 

Predlažemo da se u odvjetničkoj Tarifi navede nova tarifna točka, i to od 0,00 do1000,00 kn - maksimalno 10 bodova.

 

Također tražimo da se razmotri utemeljenost ostalih stavki u ovršnom prijedlogu.

 

Npr. na jednom ovršnom prijedlogu postoje slijedeće stavke:

-       javnobilježnička nagrada

-       trošak dostave

-       trošak pravomoćnosti

-       sastav prijedloga

-       trošak pribave klauzule ovršnosti

 

Postoje sporovi u kojima je dug 200,00 kn ili čak i manje kuna, a zbroj stavki 900,00 kn. Svi prijedlozi imaju i trošak pribave klauzule ovršnosti ili pravomoćnosti, iako postoji mogućnost podmirenja u roku od osam dana i prijedlog ne mora nužno postati pravomoćan.

 

Molim Vas da ovaj zahtjev ozbiljno shvatite i ozbiljno razmotrite, jer ste i Vi kao predstavnik Vlade odgovorni za ovo što se svakodnevno događa građanima koji su u neizdrživom položaju, dok se odvjetničkim i javnobilježničkim uredima omogućava besramno bogaćenje na njihov teret.

 

Nismo protiv prisilne naplate duga, ali ona može biti jednako učinkovita i sa značajno nižim profitom za odvjetnike i javne bilježnike.

 

Također predlažemo da se da naputak tvrkama koje pružaju javne usluge, da same putem svojih pravnih službi obavljaju poslove prisilne naplate duga, umjesto što za to angažiraju skupe odvjetničke urede. Na taj način otvorio bi se i prostor za zapošljavanje određenog broja mladih pravnika koji su bez posla.

 

Očekujemo od Vas brzu reakciju, jer je već prekasno.

 

S poštovanjem,

 

Mira Brumerčak-Lukačević, voditeljica Savjetovališta za potrošače u Osijeku i

predsjednica udruge „Potrošački forum“ Osijek

Krediti i osobne financije - poziv na radionice

 

radioniceUdruga „Potrošački forum“ u suradnji s partnerima, udrugom „Franak“ i udrugom „Plavi val“, provodi projekt „Krediti i osobne financije“. U sklopu projekta koji financira Ministarstvo gospodarstva, pripremamo publikaciju „Abeceda kredita“ koju ćemo distribuirati građanima, ali i objaviti na našoj i web stranicama partnera.

Jedna od aktivnosti projekta je i savjetovanje zainteresiranih građana o mogućnostima racionalizacije troškova kućnog budžeta. Molimo građane kojima je potrebna takva vrsta pomoći da nam se obrate putem telefona ili maila radi dogovora termina. Savjetovanje je besplatno, a uključuje i dobivanje potrebnih tablica za vođenje troškova po pojedinim stavkama.

Možete nas kontaktirati na telefon ili mailom od ponedjeljka do petka u vremenu od 9 do 12 sati.

Telefon: 031/200-246

Mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript

Stranica 2 od 4